Muilo gamyba
Jau gilioje senovėje buvo žinoma, kaip galima pasigaminti muilo. Manoma, kad senovės šumerai, babiloniečiai, taip pat senovės romėnai gamino jį iš gyvūninių ir augalinių riebalų bei pelenų. Dabar muilas taip pat gaminamas iš riebalų, tik vietoj pelenų naudojamas sintetinis šarmas. Yra dvi muilo rūšys – kietasis ir skystasis. Kietajam muilui gaminti naudojamas natrio hidroksidas, o skystajam – kalio hidroksidas.
Kokybiško muilo galima pagaminti ir namų sąlygomis: sudedamosios dalys (riebalai, šarmas ir distiliuotas vanduo) sumaišomos santykiu 7,5 : 1 : 3.
Gaminimas: vandens vonelėje išlydykite riebalus, stikliniame inde ištirpinkite šarmo granules (laikykitės saugaus darbo taisyklių, nes tai ėdri medžiaga, be to, tirpdamas šarmas labai kaista). Kai ir šarmo, ir riebalų temperatūra pasieks maždaug 50 °C, juos sumaišykite ir sukite tol, kol masė sutirštės (galite naudoti plakiklį). Gautą muilą supilstykite į formeles ir apie mėnesį brandinkite. Kokybiškas muilas turi būti kietas, netrupėti. Saugiausia naudoti muilą, kurio pH yra apie 8.

Chemijos būrelio mokiniai susiskirstė į grupes ir gamino muilą pagal pateiktus receptus.
I grupė
420 g saulėgrąžų aliejaus
190 g kokosų aliejaus
100 g alyvpalmių aliejaus
70 g natrio šarmo
210 g distiliuoto vandens
12 g eterinio aliejaus
II grupė
220 g saulėgrąžų aliejaus
190 g kokosų aliejaus
100 g alyvpalmių aliejaus
70 g kalio šarmo
210 g distiliuoto vandens
12 g eterinio aliejaus
III grupė
220 g saulėgrąžų aliejaus
190 g kokosų aliejaus
100 g alyvpalmių aliejaus
70 g natrio šarmo
210 g distiliuoto vandens
12 g eterinio aliejaus
IV grupė
220 g saulėgrąžų aliejaus
190 g kokosų aliejaus
100 g alyvpalmių aliejaus
70 g natrio šarmo
400 g distiliuoto vandens
12 g eterinio aliejaus
4 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(4G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis įvairiose gyvenimo situacijose, kurios reikalauja daugiausia vidutinio lygio kognityvinių gebėjimų.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Geba plėtoti argumentus kritiškai vertindami paaiškinimus, modelius, duomenų interpretacijas ir pateiktus eksperimentus asmeniniame, regioniniame ir pasauliniame kontekstuose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba daryti išvadas remdamiesi sudėtingais informacijos šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti kai kuriuos priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba daryti išvadas remdamiesi sudėtingais informacijos šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti kai kuriuos priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali nuosekliai paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis daugelyje sudėtingų gyvenimo situacijų, kurios reikalauja aukšto lygio kognityvinių gebėjimų.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali nuosekliai paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis daugelyje sudėtingų gyvenimo situacijų, kurios reikalauja aukšto lygio kognityvinių gebėjimų.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Geba plėtoti argumentus kritiškai vertindami paaiškinimus, modelius, duomenų interpretacijas ir pateiktus eksperimentus asmeniniame, regioniniame ir pasauliniame kontekstuose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/